-->

IKLAN

JOM SINGGAH DISINI

JOM SINGGAH DISINI

AMALAN 5S

| Sisih > Susun > Sapu > Seragam dan Sentiasa Amal | | Seiri > Seiton > Seiso > Seiketsu dan Shitsuke | | Sort > Set In Order > Shine > Standard dan Sustain|

HEBAHAN

UNTUK MAKLUMAN : SEMUA KAKITANGAN ZON GRANITE. YURAN BULANAN TELAH DIKURANGKAN DARIPADA RM5 KEPADA RM 2 BERMULA BULAN OKTOBER 2012

JADUAL GAJI 2013

SILA MUAT TURUN JADUAL PEMBAYARAN GAJI UNTUK KAKITANGAN AWAN 2013 DISINI : KLIK DISINI

EXAM JPA 2013

JADUAL PEPERIKSAAN JPA 2013 TELAH KELUAR!!! SILA
DOWNLOAD DISINI

INFORMASI TERKINI

INFORMASI TERKINI HANYA DI GRANITEZONE

PERNILAIAN AMALAN 5'S PERINGKAT PERTAMA BAHAGIAN PTGS

PENILAIAN 5'S

Pada 28 Mac 2011, satu lawatan Jawatankuasa Audit Dalaman Amalan 5S yang pertama telah diadakan selepas dilancarkan dengan rasminya oleh Y. Bhg. Dato Pengarah Tanah dan Galian Selangor pada 23 Disember 2010. Di antara objektif utama lawatan ini adalah untuk mengetahui dan memeriksa sama ada kakitangan PTGS telah melaksanakan dan mengamalkan Amalan 5S seperti yang telah ditetapkan oleh Jawatankuasa Induk Amalan 5S PTGS.


     PTGS telah dipecahkan kepada 7 Zon yang terdiri dari Zon Silika (Tingkat 4 Utara), Zon Topaz (Tingkat 4 Selatan), Zon Kuarza (Tingkat 3 - Bahagian Teknologi Maklumat), Zon Kristal (Tingkat 3 - Bahagian Hakmilik Strata), Zon Zirkon (Tingkat 2), Zon Kryptonite (Tingkat G) dan Zon Granite (Tingkat LG).

      Jawatankuasa Amalan 5S PTGS adalah selaku juri bagi penilaian Amalan 5S di Peringkat Zon di PTGS. Penilaian amalan tersebut dinilai dari pelbagai aspek dan di antaranya adalah Misi, Visi Amalan 5S setiap Zon, Logo Amalan Zon 5S Zon, Keutamaan Amalan 5S Zon, Tahap atau Peringkat Amalan 5S yang telah dilakukan di Zon tersebut, Keseragaman yang berterusan dan banyak lagi.

      Zon yang mempunyai markah serta keseragaman yang terbaik adalah Zon Kuarza dengan jumlah markah sebanyak 52.25%, Tempat kedua adalah Zon Zirkon iaitu 49.48% manakala tempat ketiga adalah Zon Topaz dengan jumlah 32.39%. Seterusnya adalah Zon Silika (27.15%), Zon Granite (14.65%), Zon Kryptonite (11.20%) dan Zon Kristal (10.91%).


      Tahniah dan terima kasih kepada semua ketua serta ahli-ahli Zon yang telah mengambil inisiatif dalam menjayakan Amalan 5S di PTGS. Diharapkan agar akitiviti ini akan dapat membantu PTGS ke arah Pensijilan Amalan 5S.













Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG MAKLUM BALAS GRANITEZONE